Al een week in de red centre

15 april 2014 - Alice Springs, Australië

Na een lange rit eindelijk aan Uluru (Ayers Rock) aangekomen. Indrukwekkend. Hier rijdt iedereen af en aan om de zonsopgang en ondergang te zien. Echt prachtig wel. Verder veel gewandeld aan Uluru en Kata Tjuta. De camping in het Ayers Rock Resort is ook een leuke plek om te verblijven. Dan verder naar Kings Canyon. Echt midden in het red centre of Australië. Veel dingo's daar, zelfs op de camping. 's Nachts hoor je ze huilen. Best eng als je 's nachts naar het toilet moet. Op de baan zie je nu ook meer road trains. Gigantische kamions (meer dan 50 meter lang). Ze hebben 5 km nodig om te stoppen. Daarom ook zoveel aangereden dieren langs de weg. Kangaroo's, koeien en zelfs een kameel. Gelukkig komen die road trains niet op de kleinere wegen.

Na Kings Canyon rijden we via de Mereenie Loop naar Alice Springs. De Mereenie Loop is een 4WD track van zo'n 160 km door Aboriginal Land. Dus eerst een permit moeten gaan halen. De weg was nog maar net terug open want het heeft de vorige weken hier wel wat geregend. Weg was nog wel slecht maar prachtige omgeving. Veel wilde paarden, kamelen en dingo's gezien.

Zijn nu in Alice Springs. Blijven hier wat om wat te rusten en wat kleine uitstapjes te doen. Het weer is zalig. Niet te warm en minder vliegen.

Tot binnenkort. Groetjes aan iedereen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Freja:
    15 april 2014
    Amai ziet er weer allemaal prachtig uit.
    En als je jullie route op het kaartje ziet, echt wel indrukwekkend wat voor een afstand jullie al hebben afgelegd.
    Als jullie nu de volgende jaren wat minder op reis gaan, kan ik dan mss wat centjes lenen om deze reis volgend jaar ook te maken :)???
  2. Peter:
    15 april 2014
    Wat leuk om jullie verslag te lezen. ik zit er aan te denken om zelf ook die kant op te gaan! Hebben jullie nog tips?
  3. Nils & Lien:
    Super knappe foto's!
    Ik ben 'vollenbak' aan het meegenieten als ik jullie zo zie... :). Doe zo voort.

Zijn jullie al gestopt met roken? Want sinds jullie vertrek is er binnen NIET meer gerookt... :). Tot snel (skype).
  4. Bernardine:
    15 april 2014
    Het ziet er zo prachtig uit. De verhalen zijn steeds om naar uit te zien ........de foto's ......das genieten.
    groetjes ;-)
  5. Leo wouters en suzy de clopper:
    15 april 2014
    we denken dat na al die reisverhalen en foto's, we misschien een weekend moeten boeken om jullie verhalen en ervaringen uit eigen mond te kunnen aanhoren; maar heb je daar wel verlof voor?
    we kijken in intussen al verder uit naar jullie reisverslag.
    veel liefs van het thuisfront en geniet nog verder.
    we sparen voor jullie nog een paaseitje - want kennen ze dat daar wel?
  6. Christophe:
    16 april 2014
    Mooi mooi mooi! Wederom :-)
    Nog geen heimwee? Wss niet...
  7. Wouters pascale:
    18 april 2014
    hey ann & jan fijn te zien hoe jullie genieten , en wondermooie avonturen beleven. Tof dat ik het nog altijd mee kan volgen en beleven. Cathy en Christel volgen jullie avonturen ook mee . Dit moest ik zeker laten weten !!! allerbeste groetjes van ons allen x x x