Eventjes geleden,

23 april 2014 - Katherine, Australië

maar de dagen gaan ook zo snel voorbij. In Alice Springs was het zo aangenaam dat we er wat langer gebleven zijn. Mooi weer en nog niet te warm. Zijn langs geweest bij de Flying Doctors en School of the Air. Hebben ook de Ghan Train zien vertrekken. Indrukwekkend ! Zeker zo'n 600 m lang. Verder nog een uitstap naar de West Mc Donnel Ranges en een bezoek aan het old railway en truck station. Ook weer veel leuke mensen ontmoet.

Dan via de East Mc Donnels richting noorden. Eerste stuk via de Binss Track. Zo'n 150 km off. road waar we bijna 5u over gedaan hebben. Een beetje onderschat maar wel prachtig. Jan in z'n nopjes natuurlijk. Hobbelige weg, door uitgedroogde rivierbeddingen rijden. Geen auto te zien gedurende uren. Terug op de highway aangekomen en richting Katherine gereden. Toch een 1100 km van Alice Springs. Gespreid over 3 dagen viel dit nogwel mee. We zijn de steenbokskeerkring gepasseerd en zijn dus nu in tropisch gebied. Dit merk je direct aan het landschap en de flora. Temperaturen van 38 graden. Voor de eerste keer te warm in de camper om te slapen. Dus laten we de deuren 's nachts maar open. De beestjes moeten we er dan wel bij pakken.

Morgen staat er een boottocht op de Katherine River op het programma.

Hierna gaan we naar Kakadu National Park. En dan zij we echt aan onze twee laatste weken bezig. Hopelijk is het met jullie in België allemaal ok. Kijken al uit naar wat reacties van jullie. Tot later.

1. Paul en Daisy:
    24 april 2014
    Hallo Ann en Jan,
    Weeral van die prachtige foto's en mooie verhalen.
    Ja, de tijd vliegt snel, daarom geniet nog van jullie laatste weken in Australië.
    Hier in België is alles ok, we hebben ook al mooie dagen gehad met temperaturen tussen 20 en 23 graden. Het zou eigenlijk eens goed moeten regenen voor de plantjes in den tuin, maar dan het liefst 's nachts natuurlijk.
    Wij vertrekken den 16e mei richting Frankrijk en daarna Spanje. Dus misschien zien of horen we elkaar nog efkens.
    tot binnen enkele weken,
    Paul en Daisy xxx
  2. Werner:
    24 april 2014
    Hoi ann en Jan,

Leuk om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te bewonderen. De meeste vragen echter nog wel wat tekst en uitleg maar die zullen we ongetwijfeld nog wel krijgen. Amuseer jullie nog de volgende weken, geniet ervan en denk nog niet te veel aan hier. Groeten en zoenen van Ann, Werner, Ilias en Emiel.
  3. Bernardine:
    27 april 2014
    val in herhaling maar de foto's zijn prachtig.Ondertussen is het schilderij af.;-). Heb er een foto van en wou het erbij plaatsen maar lukt niet.;-(.
    Ja jan dat wordt terug aanpassen aan de belgische wegen.
    Groetjes van onder een waterzonneke.Temperaturen wel goed.........zonneke verstopt zich regelmatig. xxx
  4. Christophe:
    29 april 2014
    5u off road... een paar herinneringen uit Zuid Afrika komen terug; niet té veel schrik Ann?
    Wederom mooie foto's... speciale beesten ook precies!

Nog 2 weken, neem het goed weer maar mee want ondertussen is het hier slecht geworden... en nu donderdag hebben we de Spartacus-run! Dat wordt top...