Hoi iedereen,

30 april 2014 - Jabiru, Australië

Wij zijn nu in Kakadu National Park. Het grootste NP van Australië. Het is hier echt heel mooi. Het regenseizoen is hier nog maar net voorbij. Dat maakt dat de natuur nu op z'n mooist is. Maar ook dat nog veel wegen afgesloten zijn. Kakadu was oorspronkelijk de habitat van de Aboriginals. Vele prachtige rotstekeningen over hoe ze hier vroeger leefden. De locale bevolking hier bestaat ook voornamelijk uit Aboriginals. Zij zijn wel zeer afstandelijk en houden zich nog sterk aan hun tradities. Veel van hen wonen in Arnhem Land, dat grenst aan Kakadu en is voor ons verboden terrein.

We hebben een sunrise cruise gemaakt op de Yellow water River. Heel mooi. Het zit hier vol krokodillen. Zowel zoetwater als zoutwaterkrokodillen. Die laatste zijn heel gevaarlijk dus je mag hier nergens zwemmen of te dicht langs waterpoelen wandelen.

We zitten nu op zo'n 250 km van Darwin, onze eindbestemming. Tropisch warm en veel muggen, heel veel muggen ! De combinatie van de warmte en de muggen maakt het slapen in de camper bijna onmogelijk dus nemen we op de campings vanaf nu een chalet of bungalow met airco. Zalig !

Het zijn onze laatste 10 dagen maar er staat toch nog wel wat op ons programma. Meestal zijn we vroeg weg en als het te warm wordt gaan we naar het zwembad.

Groetjes

1. Freja:
    Elaba,

Het begint nu echt wel te korten. Foto's zijn weer heel mooi.
    Ik hoop toch ook wel eens zo'n reis door Australië te kunnen maken.
    xxx
  2. Bernardine:
    hallo

Hele mooie foto's !!!
    Je ziet dat het regenseizoen pas geweest is .Alles staat zo groen en in bloei.Pas nog op voor de krokodillen.;-))).
  3. Leo wouters en suzy de clopper:
    30 april 2014
    heel prachtig mooie foto's ik vraag mij wel af hoe vroeg jullie dagelijks vertrekken want jullie hebben er al wat kilometers opzitten.En hoe is het eten?
    veel liefs Suzy en Leo
    geniet nog van jullie laatste weken!