Sukhotai-Chiang Mai

27 januari 2016 - Chiang Mai, Thailand

Van Ayutthaya naar Sukhotai met de bus. Lange rit maar alles verliep vlot. Kennis gemaakt met een koppel uit Engeland en een ander koppel uit Rouen in Frankrijk. Toffe mensen die we later nog enkele keren zijn tegengekomen.
Nog steeds heel warm weer. Naar Sukhotai kom je om de historische site vol oude "Wat's" (tempels) te bezoeken. Deze zijn gelegen in een groot park dat je best met de fiets verkent. Maar na een dagje vonden we het toch wel eens tijd voor iets anders, even genoeg van al die tempels en Budha figuren.
Een fietstocht met gids naar het platteland geregeld via een bedrijfje dat gerund wordt door een Belg samen met zijn Thaise echtgenote. Prachtige groene omgeving met rijstvelden. Onderweg leuke stops o.a bij een champignon kwekerij, een whiskey stokerij, een visbedrijfje en een tabaksplantage. Een hele leuke trip ondanks de hitte. We hadden de gids voor ons alleen en hij sprak perfect Engels wat hier niet altijd zo evident is.
's Avonds weer lekker gegeten, restaurantjes in overvloed.
Onze volgende bestemming is Chiang Mai in het noorden. Daar blijven we iets langer. Hoog tijd om eens wat kleren naar de wasserij te doen. Voor 4 € hebben we alles terug proper.
Chiang Mai is een gezellig druk stadje maar toch minder hectisch dan Bangkok. Er is hier een overvloed aan bureautjes waar je allerlei uitstapjes kan boeken. Het is hier nog steeds warm maar er is slecht weer op komst.
Ondanks de weersvoorspelling toch een uitstap geboekt naar Doi Inthanon National Park. Een prachtig stukje natuur met mooie watervallen en de hoogste bergtop in Thailand 2565 m.
Zoals op de foto's te zien was het weer echt niet te best. Al onze warme kleren over elkaar aangetrokken en een regenjasje en toch nog koud. Volgens de Thaise mensen kwam het zelden voor dat het zou koud was.
In ons groepje ook vier gezellige Argentijnse meisjes met veel gevoel voor humor. Dus ondanks het vieze weer toch een leuke uitstap.
Terug in het hotel wel in ons bed want ook in de kamer was het niet echt warm. De hotels in Thailand zijn niet echt voorzien op zo'n lage temperaturen. Geen verwarming, ontbijt in open ruimte, lobby zonder ramen en deuren. De dag erna zijn we verhuisd naar een luxueuzer hotel waar het toch wat aangenamer was. Gelukkig blijft het maar bij twee dagen en zou het vanaf morgen terug richting 30° gaan. We blijven hier nog enkele dagen om verder de omgeving te verkennen.
Groetjes.

1. Eva Haak:
    veel plezier nog!
  2. Bernardine:
    27 januari 2016
    Belgische temperaturen omdat je ons niet zou vergeten ;-).................hier storm en regen het kan dus nog erger.Gelukkig hebben jullie deze keer een gids genomen.Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.Wat niet wil zeggen dat jullie ezels zijn he.;-) Ondanks het slechte weer (of dank zij) zijn de foto's heel sfeervol.Geniet straks van het betere weer.Hier zijn we er nog verre van .xx
  3. Paul en Daisy:
    Hey Ann en Jan,

Toch nog prachtige foto's ondanks het slechte weer. xxx
  4. Christophe:
    Hoi @ beide!

Klinkt avontuurlijk! Gaan jullie in Chiang Mai ook de jungle in? En ja, na een tijdje kan ik begrijpen dat je wel genoeg temples he bt gezien :-) Next destination Siem Reap?
    Groetjes v ons 3 ;-)
  5. Leo wouters en suzy de clopper:
    dag
    Uit de foto's blijkt dat er toch veel afwisseling zit in jullie reis. En niet alleen maar tempels - de natuur blijkt prachtig.
    geniet verder en we blijven het zeker goed volgen

groetjes