Ko Chang ...

18 januari 2016 - Ayutthaya, Thailand

Onze dagen op Ko Chang zijn voorbij gevlogen. We hebben niet enkel geluierd maar ook een dag het eilandje verkend. Best verrassend, mooie plekjes, veel minder toeristen.
Voor de eerste keer ook genoten van een Thaise massage.
Van Ko Chang terug naar Bangkok, deze keer met een minibusje. "Much more confortable", zei de lieve Thaise dame van het bureauke. Niet dus !!!
Met 13 zaten we opeen gepropt, onze chauffeur was een jonge macho die geen rekening hield met stoplichten, snelheidsbeperkingen of andere verkeersregels. Echt veilig voelden we ons er dus niet bij. Onze medepassagiers bleven er stoïcijns onder. Gewoon niet te geloven. Onderweg, bij een stopplaats, maakte Jan er een opmerking over maar dat werd niet echt in dank afgenomen. Toch heelhuids in Bangkok aangekomen.
Daar dan nog een nachtje gebleven en vervoer geregeld naar onze volgende stop in Ayutthaya. Deze keer met een taxi. Voor ons geen minibus meer.
's Avonds in Bangkok Nathalie Meskens nog gezien samen met haar vriend/man (weet zijn naam niet meer).
Ondertussen zijn we in Ayutthaya. Prachtige omgeving, vele oude tempels, ruïnes.
Vandaag zijn we gaan fietsen door de verschillende sites hier. Heel vroeg vertrokken omdat het hier zo warm is. Best leuk, tot we een beetje verloren waren gereden en het ondertussen bloedheet was.
Morgen gaan we hier nog wat rondtoeren en ons vervoer naar Sukothai regelen.
Ondertussen ook nog wat foto's op blog gezet.
Kijken al uit naar jullie reacties, altijd leuk om wat nieuws uit België te horen.
Groetjes.

1. Bernardine:
    18 januari 2016
    Hey,wat een verhalen. Die kleine busjes hebben ze overal he.Ook in Afrika.Ik(bernardine) reed ook liever mee met een brommerke .Ben soms katholiek geworden van het feit dat ik er levend uit kwam. Die Thaise massage lijkt me niet slecht .Iets van opgestoken?.Ik wil me hier perfect opoffer voor een "try out" ;-).
    De foto's zijn prachtig.Is steeds een prachtige aanvulling op het reisverhaal........Dat verloren rijden met de fiets.Moest toch lachen hoor. De vorige reizen overleefd dus dit komt(kwam) ook goed.Hier in ons Belgenland koud. Brrrrrrrrrrrrrrr ......we doen een "flanneke "aan.Nog een vraagje?Het eten valt dat mee?Niet te อย่างเผ็ดร้อน, อย่างออกรส (pikant)? Jullie hebben Nathalie Meskens gezien maar ik heb vorige week een boterham gesmeerd voor Wim Helsen.Hoe dat kwam vertel ik wel eens.Dikke knuffel en xx
  2. Eva Haak:
    18 januari 2016
    Hey, bedankt voor de update! Altijd leuk! En bedankt voor de mooie foto's! Veel plezier nog!
  3. Nancy:
    19 januari 2016
    Goh....! Kijk iedere keer weer uit naar een nieuw verhaal :-) Zo leuk om te lezen ! Enneuh, de foto's zijn prachtig ! Geniet nog van jullie prachtige reis :-) Groetjes Nans
  4. Peter + rosa-mari:
    19 januari 2016
    Amai, iedereen ziet BV's, een variante van sterrekes zien als je ergens met je hoofd tegen aan loopt? Heb trouwens Wim Helsen ook in de cinema gezien een paar weken terug.
    Freja had gisteren verteld dat jullie de fietstocht hadden stopgezet omdat het te warm was ;o)
    hier is het prachtig zonnig winters weer maaaar wel bitter koud
    geniet er nog van !
  5. Paul en Daisy:
    20 januari 2016
    Hey Ann en Jan,
    Mooie foto's, leuke verhalen. Geniet nog van het mooie weer, ook al is het bloedheet.
    Hier bitterkoud, soms zonnig zoals gisteren, maar vandaag bewolkt.
    Verleden weekend doorgebracht met Yannis en Eufgenia. Wat zijn dat toch hartelijke, lieve mensen. Het was heel gezellig. Je hebt trouwens de groeten.
    We zien uit naar jullie volgend verhaal. Geniet ervan.
    Groetjes, Paul en Daisy xxx