Kanchanaburi

13 januari 2016 - Ko Chang, Thailand

Onze treinrit van Bangkok naar Kanchanaburi viel reuzengoed mee. Onderweg gesproken met enkele oudere reizigers die ook voor langere tijd onderweg zijn. Ook met een jong pools koppeltje. Ze vertelden dat op de eerste dag dat ze in Thailand (Phuket) aankwamen hun grote rugzakken met bagage gestolen zijn. Niet zo leuk voor hen en we herkenden het gevoel een beetje van vorig jaar.
Naar Kanchanaburi ga je natuurlijk voor The Bridge over The River Kwai en The Death Railway. Weer een treinritje. Vrij spectaculair. Verder ook het museum of war bezocht. Daar zie je hoe de spoorlijn is aangelegd tijdens WO II door o.a Britse, Australische en Nederlandse Prisoners Of War onder Japans bewind. Velen lieten hierbij het leven en liggen begraven in Kanchanaburi.
Het stadje, Kanchanaburi, stelt niet veel voor. Je kan er wel lekker en gezellig eten en de omgeving is heel mooi. We hebben een flinke wandeling gedaan door het Erawan National Park, mooie natuur, bucolische watervalletjes.
We merken wel dat het toeristisch hoogseizoen is, het is overal héél druk.
Ondertussen ook ons vervoer naar Ko Chang geregeld. Dat gaat vrij vlot, er zijn genoeg bureautjes die vervoer regelen. Het is alleen een kwestie van goed te onderhandelen anders betaal je veel te veel.
Na een lange dag aangekomen op Ko Chang. Vroeg vertrokken in Kanchanaburi, met een taxibusje vol slaperige Thai's naar Bangkok. Vandaar met bus en ferry naar Ko Chang. Paar dagen luieren en dan op weg naar het noorden.
Groetjes.

1. Eva Haak:
    13 januari 2016
    Klinkt goed... Yep, ben al een beetje jaloers... :-)
    veel plezier nog!!!
  2. Bernardine:
    13 januari 2016
    Wauw..........ziet er super uit. Prachtige foto's. Das genieten.Die vis..........mmmmmmm. zie al uit naar het vervolg. Xx
  3. Nils & Lien:
    Sawatdeeka,

Ziet er wederom super uit! Geniet ervan... Als je op Koh Chang iets zou gaan eten/drinken bij Sun & Soul (White Sand Beach), doe dan de groeten aan de eigenaar Paul (Pong in het Thais)... x
  4. Freja:
    13 januari 2016
    Super mooie foto's. Ben jaloers. Zoveel leuke herinneringen. Geniet ervan. Hier alles in orde met ons. Xxx
  5. Leo wouters en suzy de clopper:
    13 januari 2016
    We hebben jullie twee reisverhalen al met plezier gelezen; het ziet er weer fantastisch uit.
    Geniet maar ten volle.

knuffels
    suzy en leo
  6. Wouters pascale:
    15 januari 2016
    Hoi Ann en Jan
    Dat zijn weer prachtige foto's om bij weg te dromen .
    Geniet van jullie reis , en ook ik kijk weer uit naar het vervolg van dit mooi verhaal .
    Beste groetjes x x x