Siem Reap, Cambodja

9 februari 2016 - Siem Reap, Cambodja

Ondertussen zijn we al enkele dagen in Cambodja. Een ander land, andere munteenheid, ander eten en ze rijden, in tegenstelling tot Thailand, aan de rechtse kant van de weg. Terug even wennen. We logeren in Siem Reap, een gezellig bruisend stadje vlakbij Angkor Wat. Daar komen de toeristen voor naar hier. Het is high season dus ze zijn met veel, héél veel ! Vooral veel Aziatische toeristen. Goed voor de duizenden tuk tuk drivers die hier rondtoeren.
Maar wij hebben de beste, hij heet Nike, allez zo hebben we het toch verstaan, en is vanaf onze tweede dag hier onze vaste tuk tuk chauffeur. Een hele rustige sympathieke jongeman. Hij rijdt ons overal naartoe.
Angkor Wat is zeer indrukwekkend. Een beetje jammer dat het er nu echt héél druk is. We zijn ook eens heel vroeg opgestaan om de zonsopgang te zien boven Angkor Wat. Die zonsopgang viel wat tegen en we stonden er niet alleen (zie foto, beetje lachwekkend).
Verder is het hier zalig. Mooi weer, lieve mensen en zodra je het stadje verlaat, prachtige natuur.
Cambodja is veel armer dan Thailand en dat merk je direct. Onze chauffeur vertelt veel over het dagelijks leven in zijn land. Hij werkt elke dag om rond te komen en maakt zich soms wel zorgen over de toekomst en zijn gezin. Hij wordt in mei voor de eerste keer papa. Hij heeft ons ook het kinderziekenhuis laten zien dat opgericht is door een Zwitserse arts en waar minderbegoede mensen terecht kunnen.
Verder hebben we ook nog een zijderups farm bezocht. Heel leuk om te zien. We hebben heel het proces kunnen volgen, van wormpje tot de afgewerkte zijdeproducten.
's Avonds iets eten is hier geen enkel probleem. En als je de rijst en de noodles beu bent, zijn er genoeg alternatieven.
We krijgen onze dagen goed gevuld.
Nu is het aftellen naar zaterdag want dan start onze cruise op de Mekong.
Groetjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eva Haak:
    9 februari 2016
    romantisch zo'n zonsopgang... zeker als het in zo'n rustige sfeer is :-)
    Veel plezier nog!! Groetjes van het stormachtige Zwijndrecht!
  2. Bernardine:
    9 februari 2016
    Dag.....mooie foto's. Beetje druk he. Hier ook op piokamp. Van mooi weer kunnen we hier voorlopig alleen maar dromen. De cruise zal fantastich zijn denk ik. Zie al uit naar de foto's. Geniet verder. Groetjes vanuit buzingen xx
  3. Paul en Daisy:
    10 februari 2016
    Hello,

Amai, weer mooie foto's. Die mensen daar en vooral de kinderen zijn toch echt fotogeniek.
    We zijn een beetje jaloers op het mooi weer en de prachtige omgeving, want hier is het koud en enorm veel regen.
    Geniet van jullie cruise, dat zal ook wel de moeite zijn.
    Dikke kus, Paul en Daisy xxx
  4. Peter + rosa-mari:
    11 februari 2016
    bedankt om mee te mogen genieten van de mooie reis dankzij Jan z'n mooie foto's en Ann haar literaire bijdrage