Laatste dagen Siem Reap

12 februari 2016 - Siem Reap, Cambodja

Onze laatste dagen in Siem Reap zijn voorbij gevlogen. We zijn nog enkele ruine's van de oude stad Angkor gaan bezoeken die wat verder wegliggen. Een lange rit de jungle in met onze tuk tuk. We hebben ook nog wat foto's op de blog gezet, o.a van een floating village aan de rand van het grootste meer van Cambodja, Tonle Sap. Vermits het nu droog seizoen is, staat het dorpje droog en kan je goed de constructies van de huizen zien. Alles staat hier op metershoge palen. Huizen, winkeltjes, de school en de kerk.
Ondanks het lage waterpeil toch met een sjofele boot naar het meer gevaren. Daar op een drijvend restaurantje iets gegeten tot groot genoegen van onze tuk tuk chauffeur die maar al te graag met ons meeging. Hij heet trouwens niet Nike maar Ra Noch. We hebben dat weer niet goed verstaan blijkbaar. Ondertussen is hij al met ons bevriend op Facebook. Alhoewel we de indruk hebben dat hij meer geïnteresseerd is in onze dochters dan in ons. Tja !
Voor we morgen op cruise vertrekken nog even langs de wasserij en de kapper.
Na enkele dagen wat minder warm weer is het nu terug bloedheet.
De Chinezen zijn eindelijk klaar met nieuwjaar vieren en in de winkels hier zijn het nu solden. Spijtig maar ik krijg echt niks meer in onze rugzakken.
We vinden Cambodja precies toch mooier dan Thailand, veel minder Budhistische kitsch en mooie natuur.
De volgende 8 dagen is alles georganiseerd. Benieuwd of we dat leuk gaan vinden. We laten het jullie weten.
Vele groetjes en een portie zon vanuit Siem Reap.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bernardine:
    12 februari 2016
    De foto's zijn weer prachtig.ik had al vragen bij de "stellage" van de huisjes maar nu begrijp ik het.;-).Zo op de foto's te zien is de natuur inderdaad prachtig.
    Jan naar de wasserij terwijl Ann naar de kapper gaat?.:-))).
    Goe gelachen met de naamsverwisseling van de tuktukdriver.Toch een groot verschil he. Hier wordt het kouder en vandaag geen regen bij ons. De portie zon is hier nog niet toegekomen . Al nieuwsgierig naar het vervolg van jullie reis.
    Veel groetjes en XX
  2. Eva Haak:
    13 februari 2016
    weeral knappe foto's! En nu een georganiseerde reis... zal aanpassen worden, maar wel leuke afwisseling, denk ik. En bloedheet? tja... hier niet hoor... brrrr! Geniet er nog van! Groetjes, Eva & co!
  3. Leo wouters en suzy de clopper:
    17 februari 2016
    beste vrienden

we willen de eerste zijn om Jan een gelukkige verjaardag te wensen.
    het ziet er weer een fantastische reis uit. geniet er nog van.
    veel liefs van ons beidjes;