Laatste dagen Ghana

21 april 2015 - Accra, Ghana

Hoi,na enkele dagen luieren in de fantastische Loumoon lodge zijn we terug afgezakt richting Accra,Onderweg gestopt in Elmina.Daar hebben we het St.George'castle bezocht.Langs dit stuk kust vind je verschillende kastelen (forten eigenlijk) die gebouwd zijn door de koloniale bezetter van vroeger.Ze werden eerst gebruikt om allerlei grondstoffen op te slaan(bv.goud,koffie ) maar later gebruikt om slaven in op te sluiten voor ze verscheept werden naar andere continenten.Elmina Castle is het oudste koloniaal gebouw van de west sub-Sahara.Gebouwd door de Portugezen en later in handen van de Nederlanders en de Engelsen. Als je dan een rondleiding krijgt ,ben je als blanke toch wel een beetje beschaamd.Een beetje veel zelfs.
Zondag zijn we dan terug aangekomen in Accra.Alles uit de auto's gehaald en opgeruimd.Na een wasbeurt maandagmorgen vertrokken naar Tema,de haven van Accra.Toch een halve dag mee bezig geweest om de auto's in de container te krijgen. Vooral de havenpolitie deed heel moeilijk.Gelukkig waren onze contactpersonen van Ecu-Line heel vriendelijk en behulpzaam.Foto' s trekken was wel verboden. de boot vertrekt 23/4 en doet er 3 weken over.Wij vertrekken donderdagavond. Hier in Accra hebben we onze vaste taximan om nog wat rond te rijden.Maar we genieten vooral nu van het zwembad en de cocktails.We zien Ishmael nog en hopelijk komen de kindjes nog eens zwemmen.
Voila,dit is waarschijnlijk ons laatste verhaal.Vroeger terug dan verwacht.Het was een schitterende reis maar toch zwaarder dan verwacht.Maar iedereen toch blij dat we het gedaan hebben.Tot ziens!

1. Freja:
    21 april 2015
    Ben blij dat het gelukt is met de auto's.
    Geniet nog van de laatste dagen en veel groetjes aan Ishmael en de kids :)
  2. Bernardine:
    21 april 2015
    Hopelijk verlopen de laatste dagen nog goed. Zal julie (verhalen/berichtjes) missen. Ik hoop dat jullie me nog wat gaan volgen in de laatste weken. Steeds leuk om iets te horen. Goede terugreis. Kussen voor iedereen
  3. Peter + rosa-mari:
    22 april 2015
    goeie reis terug allemaal! inderdaad rapper terug dan gedacht...
    't zou niet aan de verwachtingen hebben beantwoord indien de havenpolitie inschikkelijk had geweest ;o)
    al een geluk waren de mensen van Ecu-Line wel vriendelijk
    salukes en big bisou
  4. Huguette en Eddy:
    22 april 2015
    Zo te lezen is het toch wel een fantastische en spannende reis geworden. Jammer misschien dat het vroeger stopt. Maar op naar de volgende dan maar. Veilige terugkeer voor jullie en de auto's. Xxx