Kakum National Park en Gold Coast

14 april 2015 - Axim, Ghana

Nadat Freja zaterdag vertrokken is naar België zijn wij verder gereden vanuit Accra naar Kakum NP. Regelmatig kwamen we politiecontroles tegen dus hielden we ons stipt aan de toegelaten snelheid.Even voor Cape Coast werden we toch tegen gehouden omdat Bert te snel reed.Wij,die er vlak achter reden,niet.Dus dat klopte niet.De agent in kwestie was heel onvriendelijk en niet voor rede vatbaar.Zijn meetinstrument had 66 km aangegeven en dat kon echt niet.Wij reden beiden 50 km/uur. Dus werd er een onleesbare PV opgesteld,Bert zijn rijbewijs ingenomen en maandag mochten we naar de rechtbank in Cape Coast.Dit zagen we echter niet zitten. Dan maar gelijk naar het politiebureau in Cape Coast.Daar werd gewoon rechtuit gevraagd hoeveel geld we wilden geven om de PV te vernietigen en niet voor de rechter te moeten komen. Van corruptie gesproken! Tegen onze principes hebben we dan maar betaald om er vanaf te zijn.
Zondag zijn we Kakum gaan bezoeken na eerst een heel stevig onweer getrotseerd te hebben.Een stukje tropisch regenwoud met de befaamde hangbruggetjes waar je best geen hoogtevrees kan hebben.
Maandag verder de kustweg gevolgd richting Axim.Dit stuk heet de Gold Coast omdat de kust hier als de mooiste van heel West Afrika wordt beschouwd. En terecht.Rijden door prachtige landschappen met tropische begroeiing aan de ene kant en aan de andere kant de oceaan. Gelukkig moeten we geen grote afstanden meer doen want we rijden aan een slakkengangetje van 45 km/uur.Echt vooruitgaan doet het wel niet en achter ons een hele file met het nodige geclaxonneer. En ja hoor.Wie staat er aan de volgende controlepost! Onze agent van 2 dagen geleden.Met een grote smile op zijn gezicht mochten we weer aan de kant.Gewoon om wat te zeveren.Degoutant.
De volgende dagen blijven we in deze regio om wat te genieten van strand en zee.Tegen zondag moeten we terug in Accra zijn omdat we maandag onze auto's in de container gaan laden.

1. Bernardine:
    14 april 2015
    Hahahahaha. .......subiet kunnen we hier nog een actie organiseren om jullie uit de gevangenis te halen. Ik denk dat jullie kentekens al gekend zijn. Iedereen wil wel eens een ferme bonus.
    :D:D:D:D
    Geniet nog verder.xxx
  2. Peter + rosa-mari:
    16 april 2015
    amai merci, jullie zijn al bijna op de terugweg...
    't is letterlijk en figuurlijk al een bewogen reis geweest
    geniet nog van jullie laatste dagen in den Afrique
    en niet te rap stappen hé want anders krijgen jullie 't nog aan de stok met een snelheidsboete van jullie geliefde agent
    een voorspoedige vlucht terug naar 't belgenlandje
  3. Wouters pascale:
    16 april 2015
    HOI ANN ,
    Wat een knappe foto's, zowel van de natuur als van de dieren en de mooie mensen in hun knappe klederdracht.
    Een avontuur om nog lang over na te praten , maar echt wel de moeite !!!!
    verzorg jullie nog goed en geniet er nog een beetje van he .
    Beste groetjes van Pascale en mijn ouders x x x