Accra

10 april 2015 - Accra, Ghana

We slapen hier een klein beetje buiten Accra in het African Royal Dream Hotel. 8 jaar geleden hebben wij hier ook gelogeerd, toen was de naam nog Dutch hotel. De eigenaar is wel nog steeds dezelfde. De prijzen hier van de hotels zijn torenhoog. Zeker als je kijkt naar wat je ervoor krijgt. De prijs voor een deluxe double room is 185USD (wat het zeker niet waard is). Na wat onderhandelen hebben we de prijs naar beneden gekregen tot 82USD. Dit is zeker aanvaardbaar voor dit hotel. De tuin en het zwembad zijn heel mooi met zicht op zee, maar de kamers zijn erg oud en zeker aan vernieuwing toe. Ze hebben hier wel hele lekkere cocktails maar je moet geduld hebben. Veertig minuten wachten op een drankje is hier geen eigenaardigheid. Ook het avondeten is goed en er is een ruime keuze, maar ook dat kan je best al bestellen voordat je echt honger begint te krijgen. Maar ja we zijn nog steeds in Afrika é!
Woensdagmiddag zijn we Mark (het zoontje van Ishmael) gaan ophalen op school en hij heeft ons dan naar hun huisje gebracht. De school vinden was een hele zoektocht, maar Mark die ondertussen 9 jaar geworden is, hadden we wel herkend. Het was heel leuk om Joyce terug te zien en Emmanuel (4jaar) voor het eerst te zien. Omdat de broer van Joyce gestorven is, zorgen Ishmael en Joyce ook voor zijn kindje, Enock (5jaar). De kinderen vonden het geweldig om alle cadeautjes uit te pakken. Kledij, schoenen voor Joyce, speelgoed, zelfs de lege bakken konden ze gebruiken. Ook de landrover was een succes. Op de landrover , in de landrover en meerijden met de landrover. We zijn dan met z'n allen naar Accra Mall gereden. Daar hebben we voor de kinderen nieuwe schoenen gekocht en een voetbal. Voor Joyce zijn we op zoek gegaan naar een goede jeansbroek en we hebben er een gevonden. Als we 's avonds terugkwamen in het hotel hadden we voor de deur van onze kamer een gigantische waterval. Blijkbaar was er op de tweede verdieping een leiding kapot gegaan. Dus de volgende uren geen water. Ook donderdag hebben we nog lange tijd zonder water gezeten. Donderdag avond zijn we in Accra op zoek gegaan naar de Irish pub Ryan's maar blijkbaar bestaat deze niet meer. Het gebouw is er nog en er is nu wel een andere leuke bar met restaurant (eigenaar uit Nieuw-Zeeland) waar we ook iets konden eten.
Vanmorgen zijn we naar de art market in Accra geweest om nog wat souvenirs te kopen en nu even rustig relaxen aan het zwembad. Straks komen Joyce en de kids nog even zwemmen hier en vanavond eten we met z'n allen samen want het is Freja haar laatste avond. Morgen vroeg om 7u zit zij op het vliegtuig terug naar België.
Wij hebben ondertussen besloten om niet meer terug te rijden met de auto's maar om ook terug te vliegen. Het was een mooie, unieke ervaring om naar hier te rijden, maar omdat de enige mogelijkheid dezelfde weg terug is en we het misschien allemaal toch wel een beetje onderschat hadden, hebben we besloten om terug te vliegen. We hebben de voorbije dagen hier in Tema (haven van Accra) alles in orde gemaakt om de auto's te laten verschepen in een container naar België. De auto's gaan normaal gezien 20april in de container, de boot vertrekt 23 april en wij hebben vliegtickets geboekt om 23 april terug te vliegen naar België.
Omdat wij dus nog een kleine twee weken hier in Ghana hebben, rijden we morgen verder de kust af richting Cape Coast. We willen Kakum National park nog bezoeken en verder doorrijden naar Axim.

1. Bernardine:
    10 april 2015
    Jullie reis kort dus in. Ik ben op 1 mei terug.
    ja wachten is hier ook de orde van de dag. Maar ik zeg steeds"wij hebben een uurwerk zij hebben de tijd:D
    Ik heb freja al een goede terugreis gewenst.
    Voor jullie geniet verder. En zit niet altijd AAN het zwembad. SPRING ER IN.En ik wil minstens 1 foto als bewijs., lol
    kussen
  2. Paul en Daisy:
    13 april 2015
    Hello iedereen,

Geniet nog ten volle van jullie laatste weken!!!
    tot binnenkort.
    Groetjes, Paul en Daisy xxxxxxxxxxxxx
  3. Leo wouters en suzy de clopper:
    13 april 2015
    geniet nog van jullie laatste dagen in Afrika . Het is een avontuur geweest en je zal bij de vervroegde thuiskomst ons nog heel wat kunnen vertellen;
    veel liefs aan jullie 4 nu