Hoi,

29 maart 2014 - Tanunda, Australië

Onze teller staat al op 4000 km. Al op 15 campings gestaan. Al 5 weken om.

Adelaide viel een beetje tegen. Misschien omdat het net een zondag was en vrij koud weer. Slechts 17 graden.

Kangaroo Island daarentegen was prachtig. Vooral het Flinders Chase National Park. Stonden daar op een camping midden in de Bush. Kangaroo's, wallaby's, koala's en vele andere dieren op en rond de campsite. Voor het eerst ook weinig verharde wegen daar. Onze camper begint er al wat stoffig uit te zien. Na 3 dagen Kangaroo Island terug met de Ferry naar het vaste land. Doorgereden naar the Barossa Valley voor de wijntjes. Onderweg op een parking nog een nieuwsgierige koala gespot. In de Barossa Valley blijven we twee dagen. Jacobs Creek en Chateau Tanunda winery hebben we al bezocht. Zeer mooie domeinen. Doet ons terug denken aan Zuid-Afrika. Bij Jacobs Creek zelfs twee glazen gekregen. Zijn het beu omdoe lekkere wijnen uit een plastic bekertje te moeten drinken. Geen idee hoelang we ze heel kunnen houden op de bumpy roads.

Het is hier nu al een pak warmer dan de vorige dagen en al behoorlijk veel vliegen. Nog niet zo erg als in de. outback naar het schijnt. We zien wel.

De volgende stop is Quorn en Hawker. Daar stop je alleen om te tanken, watertank vullen, boodschappen doen en geld af te halen. Groetjes en tot later.

1. Freja:
    29 maart 2014
    Elaba,
    Wow, echt prachtige foto's weeral. Ben zo jaloers!!!!
    xxx
  2. Leo wouters en suzy de clopper:
    29 maart 2014
    bedankt voor de mooie foto maar helaas ken ik de naam niet.
    wel leuk met al die diertjes ga je geen meebrengen?
    't is volop genieten van jullie reis .
    veel liefs van de wafeltjes
  3. Bernardine:
    30 maart 2014
    Dag vanuit het zonnige en warme (vandaag tot 24 graden) ) België. Prachtige foto's. Het is echt meegenieten. Leuk om het reisverhaal te volgen. Groetjes......zie al uit naar de volgende foto's
  4. Ann Gilles:
    30 maart 2014
    Hey beiden,

Reuze leuk om met jullie via deze weg mee te reizen. Zo'n koalaatje zou mooi in mijn zetel passen :)

De groetjes, Ann
  5. Paul en Daisy:
    31 maart 2014
    Hey Ann en Jan,

Weeral prachtige foto's en leuke verhalen. We zullen deze week ook een Jacobs Creek wijntje openen, dan klinken we op jullie en wanen we ons ook een beetje in Australië. Het weer is hier aan het beteren. Geniet ervan en tot de volgende, xxx Paul en Daisy
  6. Veerle Verhoeven:
    31 maart 2014
    Hydi Aussie lovers. How is life down under? Thanks for sharing it with us and sending us some sun. Kisses Veerle