22 maart

22 maart 2014 - McLaren Vale, Australië

Hoi, hier zijn we weer.

Van the Great Ocean Road naar the Grampians gereden. Van de zee naar de bergen. Mooie wandelingen gemaakt daar. Heel mooi weer ook. ' s Avonds kregen we er bezoek van een paar kangaroo's. De Aussies kijken daar niet van op maar wij vinden dat geweldig. Ook een paar kookabura's (vogels) op onze camper, de nationale vogel van Australië. Worden ook wel lachvogels genoemd vanwege het lachend geluid dat ze maken. De volgende dag richting Adelaide gereden. Zo'n 540 km. Waren nog maar net vertrokken of we moesten al stoppen voor alcoholcontrole. No worries en we mochten verder. Onze stop is McLaren Vale. Een wijnstreek iets ten zuiden van Adelaide. We hebben verschillende wijnhuizen bezocht en tastings gedaan. Heel lekker allemaal maar jammer genoeg wel prijzig. Dus niet zoveel gekocht.

Het weer is hier echt zot. Gisteren pufwarm met temperaturen boven de 30 graden en vandaag is het amper 17 graden.

De volgende stap is de stad Adelaide en daarna naar Kangaroo Island.