Hallo iedereen,

18 maart 2014 - Halls Gap, Australië

Leuk om jullie reacties te lezen. Kijken er naar uit zelfs.

zijn toch zaterdag 15/03 naar Melbourne gereden. Hadden nog plaats op de stadscamping. Zo'n 10 km van het centrum. Zondag met de tram naar het centrum gereden. Gezellig druk met al die fans van de Grand Prix formule 1. We vinden Melbourne zelfs leuker en gezelliger dan Sydney. Hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, is de Eureka Tower. Het hoogste gebouw in Melbourne. In 37 sec brengt de lift je naar de  88ste verdieping. Daar heb je het skydeck, waar je kan genieten van een geweldig zicht op de stad en omgeving.

's avonds lekker gegeten. Wel frisjes. Het weer is heel afwisselend. Het gaat van heel warm (32gr) tot 15gr. 's Nachts koelt het ferm af. Dankzij onze dikke slaapzakken hebben we het wel warm genoeg. Dit hadden we eigenlijk niet verwacht maar we zullen het later, als we naar het noorden trekken, nog warm genoeg krijgen.

We staan nu op een kleine maar heel mooie camping ergens aan The Great Ocean Road. Een mooie route van 285 km. Het tweede stuk van deze route wordt ook de Schipbreukkust genoemd en is het spectaculairste deel. Er liggen minstens 200 scheepswrakken. Verder heb je er de ruwe Zuidelijke Oceaan en dramatische rotsformaties, zoals The Twelve Apostles en The London Bridge. Echt knap.

Nu hebben we wel even genoeg van al dat water en trekken een stukje het binnenland in. Ons doel is The Grampians National Park. Onderweg  nog gestopt om wat inkopen te doen. Ijskast is nogal klein dus om de twee dagen naar de supermarkt.

Tot de volgende keer... groetjes

1. Danielle:
    18 maart 2014
    Echt leuk dat we jullie reis kunnen volgen. Ziet er allemaal heel tof uit. Geniet ervan.
  2. Freja:
    18 maart 2014
    Heel leuk om jullie zo te volgen. Maar het meest geniet ik toch van jullie telefoontjes. Jullie klinken altijd super vrolijk, vol energie en zottigheid :). Dat maakt mij ook blij en gelukkig!
    Geniet nog maar volop!!!
  3. Paul en Daisy:
    Hallo Ann en Jan,

Wij zien er ook elke keer naar uit om jullie verhalen te lezen en jullie prachtige foto's te bewonderen.
    Zo te lezen hebben jullie, jullie draai daar al gevonden in Australië.
    Hier alles ok in België.
    We hebben toch al wat zon gezien, wat heel aangenaam was.
    Geniet van elk moment en we zien uit naar het volgend verhaal.
    Dikke kus,
    Paul en Daisy xxx
  4. Marlyse en Willem:
    Hoi globetrotters,

Dat ziet er allemaal prachtig uit. Geniet ervan.

Groetjes,

Marlyse en Wim
  5. Bernardine:
    19 maart 2014
    Hallo vanuit Venetie. Hier prachtig weer. We genieten mee met jullie. En nog steeds van de verhalen en fotos. Groetjes