13 maart

13 maart 2014 - Cowes, Australië

Hi Guys, how are you today ? Dit horen we wel meerdere keren per dag. Ondertussen zijn we bijna aan Melbourne. Elke dag zo'n 250 km gereden. Het bevalt ons prima. Mooi weer, geweldige natuur en zeer vriendelijke en enthousiaste Aussies. Onze vorige stop was het Wilsons Promontory National Park. Na de drukte van Labour Day was het daar zalig. Je kunt er prachtige wandelingen maken en wildlife spotten. Daar hebben we onze eerste koala's gezien, zomaar langs de weg in een eucalyptus. Verder hebben we al veel Australische beestjes gezien. Emoes, wombats en opossums. Heel veel vogels waarvan we niet altijd de naam van weten. Vooral veel kleine, felgekleurde papegaaiachtigen die er graag bij zijn als er iets te eten valt. Ze zijn helemaal niet schuw en komen zelfs op je arm zitten om mee te eten.

Op de campings gaat het er heel gemoedelijk aan toe. Iedereen heeft wel tijd voor een babbel en wat reistips. Zo zaten we onverwacht ineens mee aan tafel met 3 koppels uit Melbourne. Het waren eigenlijk Grieken die lang geleden naar Australië zijn uitgeweken. Het was een gezellige middag met veel eten en vooral drinken. En een uitnodiging om bij hun thuis in Melbourne te komen logeren.

Nu zijn we op Philip Island net onder Melbourne. Hier komt iedereen naar toe om de pinguïns te zien. 'S avonds komen ze in groepjes aan land om naar hun nestjes terug te keren. Schattig om te zien. Het is de kleinste soort pinguïn, zo'n 30 cm groot. Verder is hier alles groot. Vooral de campers en mobilhomes waar de Aussies zelf mee rondtoeren. Gigantische paleizen op wielen maar ze vinden onze camper best wel stoer.

We hebben onze plannen iets moeten  wijzigen. Het is dit weekend formule 1 race in Melbourne. Een van de grootste sportevenementen van het jaar.  Dus alle accomodatie volzet. Niet zo erg want waar we nu zijn ( Cowes, Philip Island ) is het goed. Gezellig stadje, prachtige camping en lekker eten. Ik ( Ann ) ben hier naar de kapper geweest.

Planning voor de volgende dagen. Eerst Melbourne, daarna de Great Ocean Road en the Grampians. Dan met de Ferry overzetten naar Kangeroo Island.

No worries and have a nice day !

1. Heidi en Jos:
    13 maart 2014
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen !
    Het ziet er geweldig uit !
    Wij zijn ook terug van een fantastische reis .Nu begrijpen we jullie enthousiaste verhalen over Ghana!
    Geniet nog van jullie avontuur
    Groetjes
    Jos en Heidi
  2. Nils & Lien:
    13 maart 2014
    Ziet er wederom geweldig uit!
    Leg maar genoeg contacten zodat wij binnen enkele jaren bij jullie 'nieuwe' kennissen kunnen gaan slapen... :)

Vorige zaterdag hebben we de eerste BBQ van het jaar gehouden. Bart had zijn toestel meegebracht. Heerlijk genieten!

Enjoy! X
  3. Christophe:
    Beste Royalty Watchers,

Zoals gevraagd vinden jullie hieronder het schema van Prince William & Princess Kate; zodat jullie zeker geen seconde missen... Ik vermoedde al dat dit de echte reden was voor jullie trip down under ;-)

Leuk om van jullie te horen en tot de volgende!

Royal visit itinerary - Australia

April 24 - Canberra, ACT
    April 25 - Canberra, ACT - Anzac day march and service at War Memorial
  4. Freja:
    14 maart 2014
    Heel leuke foto's , we zien en lezen dat jullie volop aan het genieten zijn. Goed zo. Doe zo verder :).
    xxx
  5. Wouters pascale:
    14 maart 2014
    nice and beautifull pictures !!! you're having the time off your lives x x x
  6. Bernardine:
    14 maart 2014
    Fantastisch en prachtige foto's. Mijn papa heeft altijd exotische vogels gehad en ben zelf ook een vogelliefhebber. Ken ze wel maar kan er ff niet op komen. Ligt op mn tong.......:P. Geniet nog . Doen we hier ook onder een lentezonneke. Xxx en als als ik op de naam kom laat ik het weten :)
  7. Bernardine:
    14 maart 2014
    Typisch , het is nog niet helemaal verstuurd en ik weet het.=) LORI'S.
    Groetjes
  8. Ann Gilles:
    15 maart 2014
    Hey, jullie beiden ! Gisterenavond zijn we gaan eten met mijn jongens, vandaar dat ik jullie blog kreeg ! Erg leuk, zeg, zo verneem ik eindelijk over jullie avontuur, ... ziet er super uit ! Prachtige foto's. Geniet verder :)
  9. Leo wouters en suzy de clopper:
    15 maart 2014
    dag vrienden,

zojuist alle foto's nog eens goed bekeken; bij één stel ik wel een vraag: naar wat moet ik in feite kijken, naar de camper of die jonge dame op de autokap?
    in elk geval genieten we van jullie verhalen en profiteer maar verder van al dat prachtigs ;

liefs, de wafeltjes.
  10. Bernardine:
    17 maart 2014
    St. Patrick's Day
    Datum: maandag 17 maart 2014 Sint Patrick wordt nog steeds vereerd, niet alleen in Ierland maar misschien nog wel meer in de Verenigde Staten van Amerika en AUSTRALIE

Saint Patrick Day wordt overal waar Ieren leven uitbundig gevierd.