Hi there in Belgium

2 april 2014 - Flinders Ranges, Australië

Van the Barossa Valley recht naar de outback. En we hebben het geweten ! Amai, pufwarm en massa's vliegen. Eerste stop was Wilpina. Onderweg passeer je nog dorpjes waar alleen een roadhouse en een benzinepomp is. Wilpina ligt in het Flinders Ranges National Park. Je kan er wandelen naar de Wilpina Pound. Een enorme krater ooit gevormd door de inslag van een reuze meteoriet. Wandelen in zo'n hitte valt niet mee, dus vroeg op en vertrekken zodra het licht genoeg is. Gelukkig hadden we al vliegennetjes voor over onze hoed te trekken gekocht. Het is geen zicht maar je ziet iedereen ermee lopen en dan kruipen de vliegen tenminste niet meer in je neus, ogen of oren. Niet zo praktisch als je een sigaretje wil roken. Dus in die van ons zitten al gaatjes.

Ondertussen zijn we in Arkaroola in het Gammons Ranges National Park. Om er te geraken hebben we een kleine omweg van 126 km op onverharde weg gereden. Maar het is de moeite waard.(vliegen niet meegeteld).Vanop de camping kan je mee met de Ridgetop tour.Na 4 bange uren in een open 4WD, over zeer steile hellingen kom je bij een lookout met prachtige uitzichten. Zo'n ruig landschap maar heel mooi. Was leuk om te doen. Vanaf hier rijden we naar Marree en beginnen aan de Oodnadatta Track. Hopelijk wordt het iets minder warm. Gisteren en vandaag 36 graden. Gelukkig koelt het ' 's nachts wel wat af.

Voor Ilias, een hele fijne verjaardag gewenst. Sms'en kan niet. Dus via deze weg 3 zoenen.

Groetjes

1. Ilias:
    2 april 2014
    Heey lieve vrienden!!
    Het is inmiddels al een tijdje geleden (spijtig genoeg).
    Ik wil jullie graag bedanken voor de verjaardagswensen :)
    Zitten daar ook zoveel vliegen als bij de Gamba?
    We willen jullie nog even laten weten dat we zaterdag of zondag (onze tijd) nog kunnen skypen eventueel.
    Veel groetjes van "die van Oostmal"
  2. Bernardine:
    4 april 2014
    hello again
    Jullie zitten nu toch echt in "the middle of nowhere". Zelfs geen "sms" contact meer.
    Wel grappig rond die vliegennetjes"............. in die van ons zitten al gaatjes".Gelukkig ,anders ist moeilijk ademen.;-).De foto's zijn fantastisch en de reisverhalen boeiend.
    Groetjes uit een niet meer zo warm Belgie (vooruitzichten amperkes een 15 graden :-().
  3. Christophe:
    5 april 2014
    Hey packers,

Mooie nieuwe foto's, en toffe verhalen! Hier niet zo heel veel nieuws... Lies is ondertussen terug op haar oude/nieuwe afdeling begonnen.

Verder nog dit nieuwtje:
    Deze nieuwe film komt nu uit over Australie, zie dat je hem maar niet in de Outback tegen komt ;-)
    Wolf Creek 2: https://www.youtube.com/watch?v=2NrPSKWb3XI
    "You obviously don't know the 1st rule of the Outback, don't ever ever stop!"

Groetjes ;-)