Noord Vietnam

9 maart 2016 - Sapa, Vietnam

Hallo iedereen,
Van het zuiden van Vietnam naar het noorden. Vanuit Can Tho (de Mekong Delta) zijn we naar Hoi An gereisd. Het goede weer hebben we spijtig genoeg achter moeten laten.
In Hoi An was het veel frisser, het was er rond de 20 °C . Na de +35° voelde dit koud aan.
Hoi An is één van de toeristische highlights van Vietnam. Het was er dan ook gezellig druk. Heel mooi stadje met prachtige oude huizen. Ook gekend voor de vele kleermakers die op enkele dagen tijd prachtige kleren en kostuums voor je maken.
Van Hoi An naar Hue via de Hai Van Pass. Een mooie route door de bergen met zicht op zee. Men noemt deze route ook wel de Top Gear Route (de mannen van Top Gear hebben deze pas op een motor gereden) of de wolkenpas. En ja, wolken waren er. Beetje jammer wel.
Van Hue met een korte vlucht naar Hanoi gevlogen. Hectische stad met veel brommers maar authentieker dan Ho Chi Minh stad. Vooral de oude stadswijken zijn heel typisch.
Vanuit Hanoi hebben we een korte cruise geboekt naar Halong Bay en Bai Tu Long Bay. De zon hebben we er niet gezien maar het was prachtig. We zijn er ook gaan kayakken.
Terug in Hanoi zijn we met de nachttrein naar Sapa gereden. Hier blijven we enkele dagen om te wandelen en van de natuur en het landschap te genieten. Het is hier ook mooi weer en een stuk rustiger dan in Hanoi. Sapa is een bergdorp nabij de grens met China en in de omgeving wonen nog vele bergvolkeren op hun traditionele manier.
Onderweg weer enkele leuke mensen ontmoet en reisverhalen kunnen uitwisselen. Soms ook heel onverwachte dingen. Toen we in Hoi An vertrokken uit ons hotel kreeg ik een mooie sjaal van Sally. Een jonge vrouw die in het hotel werkte waar we logeerden en waarmee we iets meer contact mee hadden.
Ik denk dat we het wat betreft verhaaltjes hierbij gaan laten, volgende week woensdag zit het er weeral op en vliegen we vanuit Hanoi via Bangkok en Doha terug naar België. We zullen de komende dagen nog wel wat fotootjes op de blog plaatsen.
Groetjes.

1. Paul en Daisy:
    Hallo Ann en Jan,
    We hebben genoten van jullie leuke verhalen en prachtige foto's.
    Een veilige terugreis!
    Tot binnenkort,
    Paul en Daisy xxx
  2. Bernardine:
    9 maart 2016
    Weeral genoten van het reisverslag. De foto's zijn prachtig. Spijtig van het weer maar toch nog veeeeeeeel warmer dan hier. Ik wil wel nog meer horen en zien van jullie reis. Geniet nog van de laatste week. Ik hoop op een snel weerzien. Dikke knuffel en XX
  3. Eva Haak:
    9 maart 2016
    hey, bedankt voor de mooie reisverhalen. Kleine tip... Warmste kledij bij de hand houden als jullie terug naar hier komen... 't is hier koud... en het temperatuursverschil gaat aankomen vrees ik... groetjes, Eva
  4. Manila & Pieter Harry:
    10 maart 2016
    Hallo Jan en Ann!

Leuk om jullie ontmoet te hebben! Het was een leuke tijd!
    Geniet nog even van de laatste dagen en tot ziens in België, of natuurlijk Amsterdam voor een heerlijke Italiaanse maaltijd :)

Groeten!