Banfora

26 maart 2015 - Ouagadougou, Burkina Faso

We besluiten om vanuit Bobo-Dioulasso naar Banfora te rijden. Ligt niet op onze route maar omdat het één van de mooiste streken van Burkina Faso is, vinden we het toch de moeite waard om er enkele dagen te verblijven. Banfora ligt in het zuid-westen van Burkina dicht tegen de grens met Ivoorkust. Het is de streek van de rietsuikerplantages dus het landschap ziet er veel groener uit dan we gewend zijn. Rond Banfora zijn er wel wat toeristische bezienswaardigheden. Die plaatsen vinden zonder gids is soms wel een hele klus. Staat allemaal niet zo goed aangegeven maar het lukt ons na wat zoeken toch. Zo varen we met een klein gammel bootje op het Tengrela meer, waar we van heel dichtbij een groep nijlpaarden kunnen bewonderen. Best wel wat eng. Uitstapjes maken hier betekent dat je vroeg moet opstaan en vertrekken want vanaf 11u 's morgens lopen de temperaturen vlotjes op tot boven de 40graden. Gelukkig logeren we in een leuk hotelletje met zwembad. Kamperen zien we bij deze temperaturen echt niet zitten. Verder zijn er hier ook mooie watervallen en grillige rotsformaties. Dankzij vriendelijke en behulpzame Burkinezen vinden we al die mooie plekjes en passeren we kleine dorpjes waar iedereen ons weer vriendelijk toewuift. We zijn het allemaal eens dat Burkina Faso tot nu toe het leukste land is. Landschappen zijn prachtig en hele lieve mensen die enorm blij zijn dat we hun land komen bezoeken. We voelen dat we hier welkom zijn. Opvallend is ook dat hier heel veel gefietst wordt en dat de wegen uitzonderlijk goed zijn. Ondertussen zijn we aangekomen in Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina. Hier blijven we slechts 1 nacht om dan morgen weer verder te rijden naar Nazinga nationaal park. Niet ver van de Ghanese grens. Ons einddoel komt in zicht en eigenlijk is tot hiertoe alles (in Afrika dan toch) vrij vlot verlopen. Er zijn nog geen zieken onder ons en de auto's doen het goed (vooral de airco's).

1. Nils & Lien:
    27 maart 2015
    Jealous... :)! Knappe foto's. X
    Groeten @ Isch & the family.
  2. Leo wouters en suzy de clopper:
    27 maart 2015
    Geweldige foto's. Knap dat de afrikanen ook meedoen met "Hart tegen Hard"
    Geniet nog verder van jullie avontuur en de vriendelijke bevolking;
    lieve groetjes aan jullie 5